Menu
Dnešní článek bych mohl začít filmovou hláškou z Pelíšků, „Rozmohl se nám tady, takový nešvar“. Internetem se šíří poměrně masivní vlna emailů, která upozorňuje na zablokování bankovní karty, bankovního účtu, bankovní identity, účtu na sociálních sítích, přístupu na účet do firmy, atd. a rovnou nabízí odkaz s možností resetování nebo obnovení přístupu.
Maily jsou rozesílány náhodně a může tak dorazit upozornění na zablokování účtu u banky (služby), kterou vůbec nevlastníte. Tato skutečnost vám asi napoví, že se jedná o podvodný email. Pokud se ovšem podvodník trefí do služby, kterou vlastníte a užíváte, je dobré se zamyslet zda s vámi provozovatel služby někdy v minulosti komunikoval touto formou pro obnovení přístupu ke službě.
V dnešní době, kdy přístupy do služeb a aplikací jsou podmiňovány zadáním kódu z Autentifikátoru, zaslaného čísla do SMS, případně jinou formou ověřování, není obvyklé zasílání emailu s výzvou na kliknutí na odkaz v emailu pro odblokování.
Pokud máte i sebemenší pochybnost kdo vám zaslal email, je dobré kontaktovat dodavatele služby s dotazem, zda opravdu došlo k zablokování přístupu a případně řešit bezpečné obnovení přístupu. Nikdy slepě neklikejte na odkazy v podezřelých emailech!
Lépe si zabezpečit své účty a služby nemusí být nic složitého, rádi vám s tím pomůžeme - neváhejte nás kontaktovat.